jeudi 31 juillet 2014

سازمان ملل می‌گوید که اسرائیل با وجود هشدارهای مکرر این سازمان مبنی بر پناه گرفتن غیرنظامیان فلسطینی در یکی از مدارس تحت نظر سازمان ملل در غزه، به این مدرسه حمله کرده است.



سازمان ملل می‌گوید که اسرائیل با وجود هشدارهای مکرر این سازمان مبنی بر پناه گرفتن غیرنظامیان فلسطینی در یکی از مدارس تحت نظر سازمان ملل در غزه، به این مدرسه حمله کرده است.

به گزارش بی بی سی کریس گونس، سخنگوی سازمان ملل امروز، چهارشنبه ۳۰ ژوئیه، گفت که حمله مذکور که به کشته شدن ۱۵ نفر و مجروح شدن ده ها نفر انجامید، "مایه شرمساری جهانیان شد."

وی به بی‌بی‌سی گفت که ۱۷ بار به اسرائیل گفته شده بود بیجاشدگان غزه در این مدرسه در اردوگاه پناهجویان جبالیه اسکان داده شده‌اند که "آخرین مورد آن چند ساعت قبل از این حمله مرگبار بود."

کریس گونس افزود "برآورد اولیه ما این است که توپخانه اسرائیل به مدرسه ما حمله کرده است."

باب ترنر، مدیر آژانس کمک‌های امدادی سازمان ملل نیز گفت این سازمان "مطمئن" است که اسرائیل مسئول این حمله بوده است.

ارتش اسرائیل می گوید که بررسی های اولیه اش نشان داده که سربازان اسرائیلی به آتش خمپاره پاسخ داده اند.

هفته گذشته نیز یک مدرسه دیگر سازمان ملل که فلسطینی‌ها به آن پناه برده بودند، هدف حمله قرار گرفت و دست کم ۱۵ نفر کشته شدند.

اسرائیل می گوید که یک آتش بس چهار ساعته محدود برای اهداف انساندوستانه در غزه برقرار کرده است، اما کامبیز فتاحی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در غزه می گوید که این آتش بس شامل مناطقی که سربازان اسرائیلی در آنها مشغول عملیات هستند، نمی شود.

در جریان بحران جاری غزه حدود ۱۲۰۰ فلسطینی که اکثرا غیرنظامی بودند و ۵۵ اسرائیلی که اکثرا نظامی بودند، کشته شده اند.

اداره امدادرسانی سازمان ملل در غزه امروز اعلام کرد که بیست و سه روز پس از آغاز حملات سنگین اسرائیل به غزه، شمار بیجاشدگان این جنگ به مرز دویست هزار نفر رسیده و این اداره امکانات لازم به خصوص اماکن امن برای اسکان این تعداد آواره را ندارد.

حمله اسرائیل به بازاری در غزه '۱۷ کشته' به جا گذاشت

مقامات فلسطینی می‌گویند که در حمله اسرائیل به یک بازار در نزدیکی شهر غزه، دست‌کم ۱۷ نفر کشته و ۱۶۰ نفر زخمی شده‌اند.

بی بی سی گزارش کرده است که بازار هدف گلوله‌های تانک قرار گرفته است. یکی از سخنگویان وزارت بهداشت غزه گفته است که حمله به یک بازار پرازدحام در شجاعیه، در شرق غزه و زمانی انجام شد که صدها فلسطینی در بازار حال خرید و فروش بودند.

این حمله در دوره‌ای رخ داد که ارتش اسرائیل اعلام آتش‌بس کرده بود. هرچند حماس که کنترل غزه را در دست دارد، آتش‌بس را "بی‌معنی" خوانده و آن را رد کرده است.

مقامات حماس این حمله را یک "کشتار" توصیف کرده و گفته‌اند که لازم است نسبت به آن "واکنشی شدید و تکان‌دهنده" نشان داده شود.

پس از این حمله، شاهدان عینی گفتند که دود در منطقه موج می‌زند و آمبولانس‌ها در حال انتقال قربانیان هستند.

گزارش شده است که یکی از خبرنگاران یک شبکه خبری محلی کشته شده است.

گزارش شده است که ساکنان منطقه با این تصور که آتش‌بس چهارساعته اسرائیل همچنان به قوت خود باقیست، به بازار رفته بودند. ارتش اسرائیل گفته است که این منطقه مشمول آتش‌بس نمی‌شد، اما در حال تحقیق در این باره است.

پیش از این، ارتش اسرائیل گفته بود که از ساعت سه تا هفت بعدازظهر آتش‌بس برای چهار ساعت برقرار خواهد بود. اما هشدار داده بود که آتش‌بس در مناطقی که عملیات سربازان اسرائیلی در آنجا جریان دارد، اعمال نخواهد شد.

پزشکان فلسطینی می‌گویند که در یک حمله دیگر که اسرائیل پس از اعلام آتش‌بس انجام داد، هفت نفر در خان‌یونس کشته شده‌اند.
در حالی‌که تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به خشونت‌ها در غزه هنوز نتیجه‌ای نداشته است، شمار قربانیان فلسطینی به دست‌کم ۱۲۶۰ نفر رسیده و در پی حمله به نیروگاه برق در غزه، برق خانه‌ها و مراکز امدادی قطع شده است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire