jeudi 9 octobre 2014

گزارش مصور بین الملل

فرماندهی مرکزی آمریکا با اعلام تشدید حملات هوایی نیروهای ائتلاف می‌گوید، بخش اعظم شهر کوبانی سوریه در دست کردهاست. سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه نیز گفت،
فرماندهی مرکزی آمریکا با اعلام تشدید حملات هوایی نیروهای ائتلاف می‌گوید، بخش اعظم شهر کوبانی سوریه در دست کردهاست. سازمان نظارت بر حقوق بشر سوریه نیز گفت، "تکفیریهای داعش" یک‌سوم شهر را اشغال کرده است.ارتش ایالات متحده همچنین اعلام کرد، هواپیماهای جنگی نیروهای ائتلاف به رهبری ‌آمریکا به حملات هوایی خود برای عقب راندن نیروهای گروه تروریستی "داعش" در حوالی کوبانی شدت بخشیده‌اند./

براثر انفجار انتحاری در میدان التحریر صنعا چهل و سه نفر کشته و صد و پنجاه نفر زخمی شدند.در این انفجار شرکت کنندگان در تظاهرات طرفداران جنبش انصارالله هدف قرار گرفت. این انفجار بعد از تهدید اخیر القاعده صورت گرفته است به ویژه اینکه القاعده پیش از این مسئولیت بسیاری از انفجارها علیه تظاهرکنندگان طرفدار انصارالله را در تعدادی از مناطق یمن به خصوص منطقه عمران و صنعا به عهده گرفته است./XINHUA
براثر انفجار انتحاری در میدان التحریر صنعا چهل و سه نفر کشته و صد و پنجاه نفر زخمی شدند.در این انفجار شرکت کنندگان در تظاهرات طرفداران جنبش انصارالله هدف قرار گرفت. این انفجار بعد از تهدید اخیر القاعده صورت گرفته است به ویژه اینکه القاعده پیش از این مسئولیت بسیاری از انفجارها علیه تظاهرکنندگان طرفدار انصارالله را در تعدادی از مناطق یمن به خصوص منطقه عمران و صنعا به عهده گرفته است./XINHUA

شمار قربانیان اعمال خشونت روز گذشته نیروهای امنیتی ترکیه علیه کُردهای معترض به سکوت آنکارا در قبال جنایات داعش در شهر کُردنشین «عین العرب» سوریه به ۱۴ کشته رسید. علاوه بر کشته شدن ۱۴ تن، پلیس ترکیه ۹۸ نفر را بازداشت کرد و در دیاربکر و ماردین در جنوب شرق ترکیه، حکومت نظامی اعلام شد. شهر کردنشین عین العرب واقع در مرز سوریه با ترکیه از هفته گذشته به محاصره گروه تروریستی داعش درآمده، اما آنکارا تاکنون از کمک‌رسانی به مردم این شهر خودداری کرده است. همین امر با اعتراض کردهای ترکیه مواجه شده است. /AFP
شمار قربانیان اعمال خشونت روز گذشته نیروهای امنیتی ترکیه علیه کُردهای معترض به سکوت آنکارا در قبال جنایات داعش در شهر کُردنشین «عین العرب» سوریه به ۱۴ کشته رسید. علاوه بر کشته شدن ۱۴ تن، پلیس ترکیه ۹۸ نفر را بازداشت کرد و در دیاربکر و ماردین در جنوب شرق ترکیه، حکومت نظامی اعلام شد. شهر کردنشین عین العرب واقع در مرز سوریه با ترکیه از هفته گذشته به محاصره گروه تروریستی داعش درآمده، اما آنکارا تاکنون از کمک‌رسانی به مردم این شهر خودداری کرده است. همین امر با اعتراض کردهای ترکیه مواجه 


پاتریک مودیانو (patrick modiano) از فرانسه روز پنج شنبه ۹ اکتبر (۱۷مهر) به عنوان برنده جایزه ۲۰۱۴ نوبل در حوزه ادبیات معرفی شد. اکثر نوشته‌های وی در مورد موضوعاتی مانند حافظه، فراموشی و هویت است و جایزه نوبل ۲۰۱۴ ادبیات به دلیل استفاده هنرمندانه او از حافظه‌اش به وی اهدا شده است. برخی از رمان‌های این نویسنده به زبان انگلیسی ترجمه شده است و برخی نیز به عنوان فیلمنامه در فیلم‌های پرفروش مورد استفاده قرار گرفته‌اند./IRNA-zone-critique
پاتریک مودیانو (patrick modiano) از فرانسه روز پنج شنبه ۹ اکتبر (۱۷مهر) به عنوان برنده جایزه ۲۰۱۴ نوبل در حوزه ادبیات معرفی شد. اکثر نوشته‌های وی در مورد موضوعاتی مانند حافظه، فراموشی و هویت است و جایزه نوبل ۲۰۱۴ ادبیات به دلیل استفاده هنرمندانه او از حافظه‌اش به وی اهدا شده است. برخی از رمان‌های این نویسنده به زبان انگلیسی ترجمه شده است و برخی نیز به عنوان فیلمنامه در فیلم‌های پرفروش مورد استفاده 

جمعی از مردم و دانشجویان کرد در اعتراض به کشتار کردهای کوبانی به دست تروریست های داعش در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند. ، جمعی از دان



جمعی از مردم و دانشجویان کرد در اعتراض به کشتار کردهای کوبانی به دست تروریست های داعش در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

، جمعی از دانشجویان کرد و عموم مردم امروز (چهارشنبه) در اعتراض به کشتار مردم بی دفاع کوبانی در ترکیه و سکوت مجامع جهانی مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

معترضان با در دست داشتن تابلوهایی که روی آنها نوشته شده بود: " هر جا کرد است آنجا ایران است"، "تهران گلوی کوبان"، "ما همه کوبانی هستیم"، "دولت روحانی، حمایت از کوبانی" و نیز با سر دادن شعارهای کردی مثل "بژ کوبانی" (به معنای زنده باد کوبانی) اعتراض خود را به کشتار کردهای کوبانی اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی به آنچه که حمایت علنی ترکیه و دولت اردوغان از تروریست های داعش در کشتار مردم کرد کوبان خواندند، اعتراض کردند.

در این تجمع همچنین متنی به زبان کردی در حمایت از مردم مظلوم کوبانی و همدردی با آنها مقابل دفتر سازمان ملل قرائت شد. در بخشی از این متن گفته شد: جامعه کرد و فعالان حقوق بشر ایران از همه سازمان های بین المللی می‌خواهد که مانع حمایت ترکیه از داعش در کشتار کردهای بی دفاع کوبانی شوند.

تهران
عکسهای تهران از سایت تدبیر










-------------------------------------------------------------------------
مهاباد














کشف ۳۳۰ کیلو هروئین در آلمان در محموله خیارشور و سیرترشی ایرانیکشف ۳۳۰ کیلو هروئین در آلمان در محموله خیارشور و سیرترشی ایرانی • پلیس ‌آلمان ۳۳۰ کیلوگرم هروئین جاسازی شده را در محموله‌ای از ایران کشف کرد. این بزرگ‌ترین محموله هروئینی است که در طول چند دهه گذشته در آلمان کشف شده و ضبط شده است. دو برادر در این رابطه دستگیر شده‌اند.


کشف ۳۳۰ کیلو هروئین در آلمان در محموله خیارشور و سیرترشی ایرانی

• پلیس ‌آلمان ۳۳۰ کیلوگرم هروئین جاسازی شده را در محموله‌ای از ایران کشف کرد. این بزرگ‌ترین محموله هروئینی است که در طول چند دهه گذشته در آلمان کشف شده و ضبط شده است. دو برادر در این رابطه دستگیر شده‌اند.
دویچه وله ـ اداره فدرال جنایی آلمان (BKA) روز پنج‌شنبه (۹ اکتبر/ ۱۷ مهر) در ویس‌بادن اعلام کرد که پلیس توانسته ۳۳۰ کیلوگرم هروئین کشف کند. این بیشترین مقدار هروئینی است که در دهه‌های گذشته در این کشور کشف و ضبط می‌شود.
ارزش این مواد بر اساس نرخ رایج مواد مخدر قاچاق در خیابان‌ها حدود ۵۰ میلیون یورو ارزیابی شده است. این میزان مواد مخدر قابلیت جاسازی در یک‌میلیون و سیصدهزار بسته مصرفی کوچک را دارد.
بازرسان می‌گویند، این مواد را ۲۲ سپتامبر سال جاری (۳۱ شهریور) در محموله‌‌ای که از ایران فرستاده شده و ظاهرا حامل خیارشور و سیرترشی بوده پیدا کرده‌اند. محل کشف این مواد شهر اسن اعلام شده است. دو برادر ۳۰ و ۳۵ ساله در همین رابطه دستگیر شده‌اند. (بیشتر بخوانید: کشف ۴۵کیلو هروئین در محموله قالیچه‌های ایرانی در لایپزیگ)
مظنونان این پرونده
اداره فدرال جنایی آلمان ماه‌ها زیر سرپرستی دادستانی اسن مشغول تحقیق در مورد گروهی بود که به مدت چندین سال مقادیر زیادی از مواد مخدر را به اروپای غربی قاچاق می‌کردند. این گروه سوری ـ عراقی مدت‌هاست که مورد سوء ظن قرار دارد و تصور می‌شود که سال‌ها است مواد مخدر را در محموله‌های سبزیجات جاسازی و به اروپای غربی منتقل می‌کند.
علاوه بر دو برادر یادشده صاحبان شرکت‌هایی که احتمالا دریافت‌کنندگان این محموله هستند نیز مظنون به مشارکت با این ماجرا هستند. به گفته اداره فدرال جنایی آلمان، مظنونان دیگری نیز در این پرونده در داخل و خارج از آلمان وجود دارند که پلیس سرگرم تحقیق در باره آنان است.
در اواخر ماه سپتامبر یک هلندی ساکن بلژیک در این رابطه دستگیر و به دستگاه قضایی آلمان تحویل داده شد.
تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و همه دستگیرشدگان در حال حاضر در بازداشت موقت به‌سر می‌برند.
کشف ۳۳۰ کیلوگرم هروئین در یک مأموریت موفقیت بازرسان مواد مخدر آلمان در طول سال‌های گذشته را زیر سئوال برده است. قابل ذکر آن که در طول سال ۲۰۱۳ میلادی تنها ۲۷۰ کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شد.
یورگ تسیرکه، مدیر اداره فدرال جنایی آلمان به خبرگزاری آلمان گفت‌: «تحقیقات ما شبکه بین‌المللی خرید و فروش سازمان‌یافته مواد مخدر و سود فوق‌العاده حاصل از آن را مستند کرده است.»
به گفته او، این کشف بی‌سابقه نشان می‌دهد که محموله‌های بزرگ به آلمان هم حمل می‌شوند و برای مبارزه با این پدیده نیاز به "کار تحقیقی قاطعانه بین‌المللی" است.

وزیر خارجه ترکیه: انتظار مداخله ما در سوریه واقع‌بینانه نیست


ترکیه تانک‌های خود را در مرز سوریه و نزدیکی کوبانی مستقر کرده است
مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، می‌گوید که نمی‌توان انتظار داشت ترکیه راسا علیه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) اقدام کند.
وزیر خارجه ترکیه پس از مذاکره با فرمانده جدید ناتو، ینس اشتولتبرگ، خواهان ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه شد.
او گفت: "این واقع‌بینانه نیست که بخواهیم ترکیه راسا به عملیات زمینی [علیه داعش] دست بزند."
"ما در حال مذاکره هستیم و وقتی به تصمیمی مشترک برسیم ترکیه از ایفای نقش خود سر باز نخواهد زد."
پیکارجویان داعش چند هفته است که شهر کوبانی را محاصره کرده‌اند و درگیری‌های شدید در این منطقه ادامه دارد. گفته می‌شود که بخش‌هایی از شهر به دست آنان افتاده است.
گروه دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید که شب گذشته یک مقر نیروهای مسلح کرد به دست پیکارجویان داعش افتاده و فرمانده و سربازان آن کشته شده‌اند. به گفته این گروه همچنین ٤٢ عضو داعش در درگیری‌های چهارشنبه کوبانی کشته شدند.
دولت ترکیه تحت فشار شدید است که به گروه‌های کردی که در کوبانی می‌جنگند کمک کند.
به گفته یکی از رهبران کرد دو محله شهر شب گذشته به دست پیکارجویان داعش افتاده است. فعالان سوری می‌گویند داعش هم‌اکنون کنترل یک سوم شهر را در اختیار گرفته است.
آمریکا و چند کشور دیگر داعش را در سوریه و عراق مورد حملات هوایی قرار داده‌اند، اما ترکیه در این باره موضع محتاطانه‌ای گرفته و از جمله به آمریکا اجازه نداده است که حملات هوایی را از پایگاه خود در ترکیه انجام دهد.
اختلافات ترکیه با اقلیت کرد این کشور و سابقه درگیری نظامی طولانی با حزب کارگران کردستان یکی از دلایل این موضع ترکیه دانسته می‌‍شود.
اعتراض به سیاست دولت ترکیه در قبال کوبانی، که به برخورد معترضان با پلیس و گروه‌های اسلام‌گرا و ملی‌گرا انجامیده، تاکنون بیش از ٢٠ کشته بر جای گذاشته است. روز گذشته هم شهرهای ترکیه صحنه اعتراض‌هایی بود و معترضان در مواردی با پلیس درگیر شدند.

برنامه تازه عربستان سعودی د ر ارتباط با «سازمان مجاهدین خلق» سایت : me panorama.com

برنامه تازه عربستان سعودی د ر ارتباط با «سازمان مجاهدین خلق»٬ و آخرین خبر از کوبانی ، ساعت 7 و 31 دقیقه صبح بوقت سوریه ، نهم اکتبر: ترجمه از احمد مزارعی


برنامه تازه عربستان سعودی  د ر ارتباط با «سازمان مجاهدین خلق»
 

سایت   : me panorama.com

عربستان در نظر دارد اعضای مجاهدین خلق را در جبهه مخالفان دولت سوریه ادغام نماید

ahmad mazaei1 

مترجم : احمد مزارعی ، 9 اکتبر 2014

 

در گرما گرم تشکیل ائتلاف بر علیه داعش و تشکیل اولین جلسه آنها در عربستان ، دودولت عربستان و آمریکا ، تصمیم گرفتند تا نیروهای «متعادل» را در عربستا ن آموزش دا ده و سپس ، آ نها را به سوریه ارسال کنند تا دولت سوریه را بوسیله این» متعادلان » سرنگون کنند.

 

آقای زیدان قنائی مسئول دفتر «سازمان عدالت و توسعه حقوق انسانی» روشن ساخت که عربستان در نظر دارد اعضای جنگجوی سازمان مجاهدین خلق را در تشکیلات مسلحانه  مخالفان دولت سوریه ادغام کرده وآنانرا برای آموزش دوره های نظامی به عربستان منتقل کند .

مسئولان آمریکائی نیز در جلساتی که  در عربستان با مسئولان این کشور داشتند موافقت کردند تا برای سرنگونی دولت سوریه ، مخالفان دولت سوریه را در عربستان ، تحت آموزشهای نظامی قرار دهند.

 

زیدان قنانی همچنین در مصاحبه با مطبوعات اعلا م داشت ، بعضی از کشورهای امارات نیز موافقت کرده اند که آماد اند اعضای ایرانی مجاهدین خلق را از کمپ لیبرتی در عراق به اردن و یا کشورهای امارات منتقل کنند.

*****************************


آخرین خبر از کوبانی ، ساعت 7 و 31 دقیقه صبح بوقت سوریه ، نهم اکتبر
 

کوبانی در این لحظات/ در گیریها سراسر شهر را فرا گرفته است و صدای دوشکی و بمباران منطقه را میلرزاند

ابراهیم عبدو خبر نگار ویژه

 

در تماس تلفنی با همکار مان شاهین شیخ علی که در کوبانی بسر میبرد ، اطلاع یافتیم که جنگ با شدت تمام در دو جبهه جنوب وشرق کوبانی ادامه دارد و کوبانیها در میدانهای جنگ حضور دارند و باتمام توان و امکاناتشان وظایف رزمی را به پیش میبرند.

 

شاهین همکار ما تاکید ورزید که دوشکای کردی کارش در شب گذشته خیلی خوب انجام داده و بیشتر درگیریها را به نفع کردها پیش برده ، بطوریکه فریاد داعشیها به آسمان رسیده بدون آنکه امکان پیدا کنند وبتوانند خود را به مرزهای ترکیه برسانند.

 

از سوئی متوجه شدیم که بمباران «ائتلاف» موجب کشته های بسیاری در میان داعشیها گردیده که خود موجب تقویت روحی جنگجویان کرد شده وفریاد شادی آنها فضای شهر را پر کرده است.

ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد بوقت تورنتو = ساعت 9 و 47 دقیقه صبح روز نهم اکتبر بوقت سوریه.

مترجم : احمد مزارعی

من یک شورشی هستم(خاطرات زندان) یادمان خسرو گلسرخی و کرامت دانشیان و گروه دوازده نفره: عباس سماکار

jeld,man 1 shooreshi hastam

من یک شورشی هستم(خاطرات زندان)

یادمان خسرو گلسرخی و کرامت دانشیان و گروه دوازده نفره

نویسنده: عباس سماکار

نشانی نویسنده: abbas.samakar10@gmail.com
فهرست

حق زندگی! شهباز نخعی

حق زندگی!
شهباز نخعی

 
وحشی گری های نمایشی "خلافت اسلامی" (داعش) چنان درصدر خبرهای جهان نشسته – یا نشانده شده – که بسیاری از خبرهای دیگر را به سایه یا حاشیه می راند.  ظاهرا تغییر دراین وضع دربرنامه ریزی کوتاه و میان مدت نیست زیرا وزیر دفاع پیشین ایالات متحده گفته که جنگ با داعش 30 سال طول می کشد و هیلاری کلینتون که قصد دارد در سال  2016ازسوی حزب دموکرات نامزد ریاست جمهوری امریکا شود نیز این گفته را تایید نموده است.  ازاین وضع بسیاری و به ویژه حکومت آخوندی، رژیم جنایتکار بشار اسد و ولادیمیر پوتین سوء استفاده می کنند.  درمورد حکومت آخوندی، میزان این سوء استفاده به حدی رسیده که رییس جمهوری دروغگوی آن در سفر اخیر به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، رودرروی کریستین امانپور، مجری سرشناس شبکه تلویزیونی CNN با کمال بی شرمی می گوید که در جمهوری اسلامی کسی به خاطر انجام کار روزنامه نگاری زندانی نشده است.
 
شیخ حسن روحانی این دروغ بی شرمانه را درحالی می گوید که به گزارش نهادهای معتبر مدافع حقوق بشر و روزنامه نگاران ازجمله سازمان"گزارشگران بدون مرز"، جمهوری اسلامی بزرگ ترین زندان روزنامه نگاران درجهان است و گزارش هفته گذشته احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران نیز تأکید براین دارد که 35 روزنامه نگار – بجز مسئولان سایت ها و وبلاگ نویسان – در زندان به سرمی برند.
 
در این ششمین گزارش احمد شهید ازجمله آمده است:«... وضعیت حقوق بشر درایران کماکان باعث نگرانی است.  موارد نگران کننده که پیش ازاین بارها ازسوی مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده بود، نه تنها برطرف نشده، بلکه ازبرخی لحاظ به نظرمی رسد که وضع حقوق بشر درایران بدترهم شده است».
 
احمد شهید دربخش دیگری از این گزارش می نویسد:«بین ژوییه 2013 تا ژوئن 2014 دست کم 852 نفر درایران اعدام شده اند.  دراین میان جمهوری اسلامی همچنان به اعدام مجرمان نوجوان ادامه می دهد... درسال 2014 هشت نوجوان که سن آنها کمتر از 18 سال بوده است اعدام شده اند».  گزارشگر ویژه همچنین از اعدام ریحانه جباری و راضیه ابراهیمی اظهار نگرانی کرده است.
 
درتوجیه شمار فزاینده اعدام ها، حکومت آخوندی معمولا به عذر بدترازگناه متوسل می شود و آن را به قاچاق مواد مخدر – که سرنخ اصلی آن در دست برادران قاچاقچی است – نسبت می دهد. گزارشگر ویژه سازمان ملل می گوید که جز محکومان قاچاق مواد مخدر، افراد دیگری نیز درشمار اعدام شدگان هستند: «اقلیت های دینی و قومی بیش از دیگران با اتهاماتی مانند فساد فی الارض و محاربه روبرو می شوند.  درسال 2014 چهار "فعال فرهنگی عرب"به این اتهامات اعدام شده اند و چند کرد سنی مذهب نیز قراراست اعدام شوند».  فزون براین، آخوندهای حاکم حتی به هم لباس های خود نیز رحم نمی کنند.  آیت الله کاظمینی بروجردی، روحانی دگراندیشی که به جدایی دین از حکومت باور دارد، پس از تحمل 9 سال شکنجه و زندان و درحالی که با انواع بیماری ها دست به گریبان است و نیاز فوری به درمان درخارج از زندان دارد، اخیرا به اتهام فعالیت ازداخل زندان به اعدام محکوم شده است!
 
زندانی محکوم به اعدام دیگری که درمعرض اجرای حکم است، ریحانه جباری دختر 26 ساله ای است که 7 سال پیش یک مأمور اطلاعاتی –امنیتی که قصد تعرض به او داشته را با ضربه چاقو ازپا درآورده است.  دوشنبه هفته گذشته به عنوان آخرین بار 10 روز به ریحانه برای جلب رضایت اولیای دم مقتول فرصت داده شد که این فرصت روز پنجشنبه17 مهر به پایان می رسد.
 
مساله مجازات اعدام به یکی از معضل های بزرگ کشورمان بدل شده است.  درحالی که دنیا با سرعت درحال فاصله گرفتن ازاین مجازات غیرانسانی و خلاف مفاد منشور حقوق بشر – که می توان به درستی آن را "قتل عمد حکومتی" نامید – است، درکشور نگونبخت ما نه تنها ازشمار اعدام ها کاسته نمی شود، که سال به سال بیشترهم می شود.  بنابر آمار رسمی سازمان عفو بین الملل، درسال2013 درجمهوری اسلامی بیش از 369 تن اعدام شده اند که این شمار نسبت به سال 2012،91 تن (30 درصد) افزایش داشت.  با روی کار آمدن کلید به دست شیخ حسن، انتظار این بود که این شمار کاهشی چشمگیر داشته باشد، درحالی که، بنابرگزارش احمد شهید، در یک سال اول ریاست جمهوری او این شمار نزدیک به دوبرابر و نیم شده و به 852 تن رسیده است.
 
به گزارش سازمان عفوبین الملل، جمهوری اسلامی از نظر سرانه اعدام – نسبت اعدام به جمعیت – درجایگاه نخست در دنیا قراردارد و 80درصد اعدام های کل دنیا در سال 2013 در 3 کشور عراق، عربستان سعودی و جمهوری اسلامی انجام شده است.  در حالی که حتی پاکستان نیز مجازات اعدام را به حالت تعلیق درآورده و درمیان 21 کشور عضو اتحادیه عرب، تنها 7 کشور عراق، کویت، فلسطین، عربستان سعودی، سومالی، مالزی و یمن مجازات اعدام اجرا می شود، حاکمان خشک مغز و سیاه اندیشی که برسرزمین نگونبخت ما حاکمند این مجازات غیرانسانی و وحشیانه که یادآور دوران زندگی قبیله ای بشراست را تنها دوای همه دردهای بی درمان و خودکرده های بی تدبیرخویش می دانند و براجرای بیش ازپیش آن اصرار می ورزند.  همین چندروز پیش بود که جوان تحصیلکرده ای به نام محسن امیراصلانی به اتهام تفسیرنادرست ازقرآن و توهین به یونس پیامبر اعدام شد.
 
درحالی که جهان به سرعت به سوی لغو مجازات اعدام گام برمی دارد و درحال حاضر 173 کشور از 193 عضو سازمان ملل درسال 2013 اعدام نداشته اند، زندگی گرانبهای شماری از فرزندان میهن ما قربانی نیاز روزافزون حکومت پلید و اهریمنی آخوندی به خونریزی برای ارعاب مردم می شود و گردونه مرگ آفرین آن با شتابی روزافزون مشغول سلب این بدیهی ترین حق بشر یعنی حق زندگی است!-
 
 
شهباز نخعی
16مهر 1393