ویدیویی در فضای اینترنت منتشر شده که نشان می‌دهد شماری از نمازگزاران، در مسجد فاتح ترکیه، برای روح سعید و شریف کواشی، عاملان حمله به نشریه فرانسوی طنز «شارلی ابدو»، نماز می‌خوانند.
این ویدیو نشان می‌دهد که این افراد پلاکاردی در دست گرفته‌اند که یک طرف آن عکس اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده و در طرف دیگر آن عکس سعید و شریف کواشی چاپ شده است.
این اقدام با برگزاری تظاهرات خشم آلود در برخی از کشورهای اسلامی به کشیدن کاریکاتور جدید پیامبر اسلام در نشریه «شارلی ابدو» همزمان شده است.
هفته گذشته پاریس پایتخت فرانسه شاهد سه روز خونبار بود. حملات هفته گذشته پاریس که توسط اسلامگرایان تندرو انجام شد، علاوه بر ۳ مهاجم، ۱۷ کشته بر جای گذاشت. این رویداد‌ها با حمله مسلحانه با نشریه طنز شارلی ابدو آغاز شد که دستکم ۱۲ کشته از جمله ۴ کاریکتاتوریست و ۲ پلیس برجای گذاشت.
گروه القاعده در شبه جزیره عرب، مسئولیت حمله مسلحانه با روزنامه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» را بر عهده گرفت و تاکید کرد که این حمله، به دستور ایمن الظواهری رهبر القاعده برای گرفتن انتفام پیامبر اسلام صورت گرفته است.
هفته نامه «شارلی ابدو» مجله‌ای جنجالی است که بار‌ها با چاپ و انتشار کارتن‌های طنزآمیز جنجال آفریده است. آخرین کاریکاتور این هفته نامه از ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده داعش است.
این هفته نامه در سال ۲۰۱۱ نیز با بمب گذاری در دفترش مورد حمله قرار گرفت. این حمله پس از آن صورت گرفت که این هفته نامه نوشت که سردبیر شماره آینده این مجله «حضرت محمد» خواهد بود و همراه با این خبر کاریکاتوری از آن حضرت را در صفحه اول خود منتشر کرد.
این مجله در سال ۲۰۱۳ یک شماره ۶۴ صفحه‌ای زندگی حضرت محمد را به شکل کاریکاتور منتشر کرد.