samedi 17 janvier 2015

زندان یونان، نمکی بر زخم‌های بی مرهم - استمداد یک پناهجوی ایرانی در کمپ زندان یونان

زندان یونان، نمکی بر زخم‌های بی مرهم - استمداد یک پناهجوی ایرانی در کمپ زندان یونان



مهران - ج زندانی سیاسی سابق که در حوادث پس از انتخابات سال 1388، در ایران دستگیر و زندانی شده بود، اکنون در کمپ زندان یونان به دلیل ورود غیرقانونی زندانی و طی نامه‌ای به کمپین درخواست کمک کرده است.
بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهران - ج پناهجوی زندانی هم‌اکنون در یکی از کمپ زندان‌های کشور یونان در کمپ پارانسیتی شهر سالونیک، به دلیل ورود غیرقانونی در بازداشت به سر می‌برد. وی گفته در شرایط روحی و روانی بسیار بدی قرار داشته و همچنین دچار ناراحتی قلبی بوده و حتی پلیس کمپ، داروهای پست شده برای وی را تحویلش نمی‌دهد.
مهران - ج درباره فعالیت‌هایش در گفتگو با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته: «من در بند 2 زندان وکیل‌آباد مشهد محبوس و از هم‌بندان هاشم خواستار، حسین لطفی، احمد راد و سید حسین حسینی (اعدامی 1389) بودم. لیست اسامی 63 نفر از زندانیان اعدامی که از سوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در سال 1391 منتشر شد، توسط ما جمع‌آوری و به کمپین ارایه شد.»
این زندانی سیاسی سابق حوادث پس از انتخابات سال 88 افزود: «وابستگی من به نمایندگی جنبش سبز در سال 1388، از طریق آقای احمد راد در مشهد بود که من دفتر محل کارم را در قسمت غربی شهر جهت فعالیت در اختیار آنها قرار داده بودم و فعالیت‌های اعتراضی بعد از انتخابات 88، مثل پخش اعلامیه‌های اعتراضی از طریق دفتر ما صورت گرفت که همین امر باعث دستگیری و محکومیت و زندان من از سوی قاضی سلمانی در دادگاه انقلاب مشهد شد.»
این پناهجوی زندانی درباره شرایط کنونی خود گفت: «الان مشکل بزرگی که دارم این است که مجبورم به خاطر قوانین دوبلین 2، که می‌بایست کیس زن و شوهر با هم بررسی شود، به یونان درخواست پیوندی بدهم تا قانونی به کشور فرانسه منتقل بشوم. ولی این زمانی حدود یک سال طول خواهد کشید. البته با این فرض که فرانسه به خواسته من جواب مثبت بدهد که آن هم طبق آمار یو ان احتمال 50 به 50 درصد است.»
وی درباره شرایط جسمی خود گفت: «با توجه به اینکه دچار بیماری قلبی و افسردگی شدید به دلیل شرایط بد زندان در ایران هستم، باید تحت نظر پزشک باشم. الان در کمپ زندان یونان محبوس هستم و این انتظار برای من طاقت‌فرسا است و نه امکاناتی که به خواسته‌های پزشکی و حقوقی من جواب بدهند. حتی پلیس داروهایی که برای من پست شده و نسخه پزشکی دارد را تحویلم نمی‌دهد.»
مهران - ج در پایان گفت: «این انتظار و شرایط سخت زندان یونان، نمک بر زخمی است که من دنبال مرهم برای آن به اروپا آمدم؛ ولی اینجا متاسفانه با این مشکل مواجه شدم و انتظار دارم سازمان‌ها و نهادها و مدافعین حقوق بشر به من کمک کنند.»
متن کامل نامه این پناهجوی زندانی در یونان در پی می‌آید.

اینجانب مهران - ج زندانی سیاسی زندان وکیل‌آباد مشهد که در خرداد سال 1388، در تظاهرات اعتراضی توسط مزدوران رژیم دستگیر شده بودم، بعد از بیش از 4 سال تحمل زندان، در آبان‌ماه 1392، بعد از تلاش‌های پدرم و وکیلم از زندان آزاد شدم.
خرداد سال 1393، به دلیل ممنوع‌الخروجی از ایران به ترکیه آمدم. دو ماه در ترکیه و بعد به یونان آمدم. همسرم نیز خردادماه از کشور ایران به فرانسه رفت.
به دلیل ورود غیرقانونی به یونان در زمانی که قصد خروج به کشور ایتالیا را داشتم، در شهر کمونوزیا دستگیر شدم. 20 روز در بازداشتگاه پلیس در شرایط بسیار بد بودم. بعد ما را به کمپ کمیتینی نزدیک مرز ترکیه بردند. بعد یک ماه، ما را به کمپ جدید در شهر پارانسیتی (در آما) آوردند.
الان حدود چهار ماه بعد از دستگیری، به وضعیت من رسیدگی نمی‌شود. حدود 100 نفر بلاتکلیف در این کمپ بالای 10 ماه هستند و هر هفته 2 الی 3 نفر را به شهر سالونیک می‌برند، جهت اینترویو و مصاحبه و ارایه کیس.
به دلیل اینکه هیچ پولی جهت اخذ وکیل ندارم، معلوم نیست تا چه زمانی بلاتکلیف در این کمپ که نه UNهست نه مترجم، نه کسی که خواسته‌های ما را بشنود.
به دلیل فشارهای روحی و مشکل قلبی که دارم، می‌بایست تحت نظر پزشک باشم که متاسفانه هیچ پزشکی و درمانی در اینجا برای من وجود ندارد.
از شما دوست عزیز که این مطالب را می‌خوانید تقاضای کمک، همکاری، یاری و راهنمایی را دارم که سازمان شما می‌تواند به من کمکی کند، یا با چه سازمانی می‌توانم مکاتبه کنم، حتی نامه‌ای از طرف سازمان و مجموعه‌ی شما مبنی بر درخواست آزادی من، شاید راهگشا باشد.
نام زندانی: مهران - ج (به دلایل امنیتی نام خانوادگی به صورت اختصاری نوشته شده است)
شماره زندانی: 1857
شماره تماس زندانی: 00306992508822

ایمیل پلیس کمپ پارانسیتی:

فکس پلیس کمپ پارانسیتی:
Fax: 0030-2524022567

تلفن و فکس نماینده UN در شهر سالونیک:
fax: 0030-2310267722
tel: 0030-2310388177

ایمیل نماینده UN در شهر سالونیک:

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire