samedi 17 janvier 2015

مخالفت آمریکا با تحقیق در مورد جنایات جنگی در اراضی فلسطینی

مخالفت آمریکا با تحقیق در مورد جنایات جنگی در اراضی فلسطینی


آمریکا تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای انجام تحقیقات اولیه درباره احتمال وقوع جنایات جنگی در اراضی فلسطینی را محکوم کرده است.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت این موضوع که اسرائیل که پرتاب شدن هزاران موشک به خاکش را تحمل کرده، اکنون باید زیر ذره‌بین دیوان کیفری بین‌المللی قرار بگیرد، طنزی غم‌انگیز است.
پیشتر هم اسرائیل گفته بود این تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی تلاشی است که مانع از دفاع این کشور در مقابل تروریسم می‌شود.
اسرائیل و آمریکا هیچکدام عضو این دادگاه بین‌المللی نیستند.
فاتو بنسوتا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی گفته است که در پرونده‌ای که برای انجام تحقیقات مقدماتی تشکیل می‌دهد، احتمال وقوع جنایات جنگی از ژوئن سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون بررسی خواهد شد.
دیوان کیفری بین‌المللی می‌گوید تحقیقاتش بی طرفانه و مستقل خواهد بود و یافته های اولیه آن مشخص خواهد کرد که آیا این دیوان به یک تحقیق تمام عیار در مورد احتمال وقوع جنایات جنگی (توسط اسرائیل یا فلسطینی‌ها) دست خواهد زد یا نه.
تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای انجام تحقیقات اولیه در این زمینه در حالی اتخاذ شده که فلسطینی‌ها دو هفته پیش تقاضای عضویت در این دیوان را به سازمان ملل تحویل دادند.
در اولین جلسه کابینه اسرائیل بعد از درخواست فلسطینی‌ها برای پیوستن به دیوان کیفری بین‌المللی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت اجازه نخواهد داد پای سربازان و افسران ارتش اسرائیل به این دادگاه کشیده شود.
دیوان بین‌المللی کیفری دادگاهی بین‌المللی است که به جرایمی مانند جنایت علیه بشریت، جنایات جنگی و نسل‌کشی رسیدگی می‌کند.
دیوان کیفری بین‌المللی اوایل دسامبر تشکیلات خودگردان فلسطینی را به عنوان عضو ناظر پذیرفت.
اسرائیل با عضویت فلسطین در این دیوان مخالفت کرده است

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire