شبکه بریتانیایی «4 News » به ویدیوی از محمد اموازی معروف به «جلاد داعش» دست یافته است. این ویدیو برای اولین بار شامگاه روز پنج شنبه ۵ مارس، از طریق این شبکه بریتانیایی پخش شد.
به گزارش العربیه، جلاد داعش که معمولا با نقاب در کنار قربانیان خود ظاهر می شد، در این فیلم ویدیویی، که در سال ۲۰۰۴ در مدرسه Quintin Kynaston لندن ضبط شده ، محمد اموازی با چهره ای آشکار در حالی که در میان دیگر دانش آموزان بود، نشان داده می شود.
بر اساس گزارش شبکه بریتانیایی 4 News، محمد اموازی که در این ویدیو ۱۵ ساله بود، به گروه موسیقی S Club 7 علاقه نشان می داد و طرفدار تیم فوتبال منچستر یونایتد بود.
به گفته روزنامه سان بریتانیا او آرزو داشت که روزی به یک بازیکن فوتبال حرفه ای تبدیل شود. اما زندگی وی به شکلی عجیب چرخید و در آخر، بازی با سرهای بریده را به توپ فوتبال ترجیح داد.
اموازی يا «جان جهادى» اولین بار در اوت گذشته زمانی که ظاهرا در حال کشتن روزنامه نگار آمریکایی، جیمز فولی بود، در یک ویدئو دیده شد، وی سپس در ویدئوهای بریدن سر «استیون ساتلاف»، روزنامه نگار آمریکایی، «دیوید هینز»، امدادگر بریتانیایی، «آلن هنینگ»، راننده تاکسی بریتانیایی، و «عبدالحرمان کاسیگ»، امدادگر آمریکایی معروف به «پیتر» دیده شد.
روزنامه تایمز امروز جمعه در گزارشی گفته که سه دانش آموز سابق مدرسه Quintin Kynaston لندن هم اکنون به همراه همفکران تندروی خود در فعالیت های تروریستی در سوریه و سومالی مشارکت دارند.
خانم جو شوتز مدیر سابق مدرسه Quintin Kynaston لندن در گفت و گو شبکه بی بی سی بریتانیا بیان داشت : « وضع محمد اموازی هیچگاه نگران کننده نبوده است و گاهی باعث مشکلاتی با دختران مدرسه می شد.» شوتز در آخر تاکید کرد که محمد اموازی در خارج از مدرسه به تندروی گرایش پیدا کرد.