jeudi 5 novembre 2015

هجوم غافلگیرکننده پلیس آلمان به شبکه ‌قاچاق انسان


پلیس فدرال آلمان در هجومی بزرگ به شبکه ‌پیچیده قاچاق انسان در این کشور ده‌ها خانه را در ایالت‌های مختلف تفتیش و شماری را بازداشت کرد. صدها مامور و نیز واحدهای ویژه پلیس آلمان در این عملیات شرکت داشتند.
بامداد چهارشنبه (۴ نوامبر/۱۳ آبان) ۵۷۰ مامور پلیس هجوم غافلگیرکننده خود به ۲۴ خانه‌مشکوک در شهرهای اسن، گلزن‌کیرشن و هیلدس‌هایم را آغاز کردند. از آنجا که به نظر می‌رسید شماری از قاچاقچیان افراد خطرناکی هستند، در این عملیات از واحدهای ویژه پلیس فدرال آلمان نیز استفاده شد.
گفته می‌شود که این شبکه بین‌المللی از طریق هوایی و بطور غیرقانونی انسان‌ها را از سوریه و لبنان وارد آلمان می‌کرده است. هجوم غافلگیرکننده پلیس به این شبکه بطور همزمان در سه ایالت نوردراین وستفالن، نیدرزاکسن و بادن وورتمبرگ انجام گرفت و ده‌ها خانه از سوی ماموران پلیس بازرسی شد.
۱۷ تن متهم‌اند که در ازای دریافت پول نه تنها سوری‌ها و لبنانی‌ها را غیرقانونی وارد خاک آلمان می‌کرده‌اند، بلکه اوراق هویت نیز جعل می‌کرده‌اند. متهم اصلی مردی ۲۴ ساله است که در شهر اسن آلمان بازداشت شده است. گفته می‌شود که او از ارتباطات گسترده بین‌المللی خود برای تهیه اوراق جعلی استفاده می‌کرده است.
پلیس در جریان تفتیش این خانه‌ها افزون بر گذرنامه‌و اوراق هویت به تعداد زیادی شمشیر، قداره، چاقو، فشنگ برای سلاح‌های کمری و نیز یک دستگاه نشانه‌گیری لیزری برای چنین سلاحی دست یافت.
ده هزار یورو برای هر قاچاق انسان
گفته می‌شود که قاچاقچیان انسان از هر نفر مبلغی تا ۱۰ هزار یورو برای انتقال به آلمان مطالبه می‌کرده‌اند.
این انتقال سپس با اوراق جعلی و از طریق هوایی صورت می‌گرفته است. اوراق جعلی شامل گذرنامه‌ای با اجازه اقامت بوده است. البته در موارد متعددی ماموران کنترل مرزی آلمان متوجه جعلی بودن اسناد شده و از ورود افرادی که با آنها سفر می‌کردند جلوگیری کرده‌اند.
به گزارش رسانه‌ها در یک مورد یک خانواده ده نفره لبنانی که پول نقد کافی هم در اختیار نداشته، مجبور شده چند هفته در کوالالامپور، پایتخت مالزی سر کند. سرانجام با دخالت سازمان ملل و همکاری سفارت آلمان در مالزی، دولت آلمان به دلایل انسان‌دوستانه این خانواده را در خاک خود ‌پذیرفته است.
افراد این خانواده پس از ورود به آلمان در یک فرستنده تلویزیونی عرب‌زبان آشکارا از شیادی و کلاهبرداری باندهای قاچاق انسان انتقاد کردند.
هجوم پلیس آلمان به شبکه قاچاق انسان برپایه تحقیقات دادستانی در شهر هیلدس‌هایم صورت گرفته که در صدد پیگرد قضایی تبهکاری سازمان‌یافته باندهای قاچاق انسان است. مقامات قضایی آلمان اصل را بر این می‌گذارند که افراد زیادی از طریق باندهای قاچاق انسان وارد خاک آلمان می‌شوند.
سرویس اطلاعاتی آلمان (BND) اخیرا هشدار داده بود که شبکه‌ای پیچیده و بین‌المللی از قاچاقچیان انسان در هندوکش افغان‌ها را بطور غیرقانونی وارد آلمان می‌کند. افغان‌ها پس از سوری‌ها دومین گروه بزرگ پناهجویان در آلمان هستند.
سرویس اطلاعاتی آلمان در هشدار خود از شبکه‌ای "کاملا حرفه‌ای" با ساختارهایی سخن گفته که از ترکیه تا یونان و از آنجا تا ایتالیا و فرانسه گسترده است.


هشدار درباره کاهش سن اعتیاد دختران


هشدار معاون رییس جمهور در خصوص کاهش سن اعتیاد دخترانمعاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص کاهش میانگین سن اعتیاد در بین دختران هشدار داد.   مولاوردی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: میانگین سن اعتیاد در بین دختران به 13 سال رسیده که از مهمترین چالش های کشور در امور زنان و خانواده است. شهیندخت مولاوردی افزود: از طرف دیگر الگوی مصرف مواد مخدر در بین دختران بر عکس مردان که بیشتر مواد سنتی است به سمت مصرف مواد صنعتی و روانگردان ها تغییر یافته که جای تامل و نگرانی دارد. وی تصریح کرد: معاونت زنان و امور خانواده هماهنگی و مدیریت بین دستگاه های متولی را برای کاهش این آسیبها انجام می دهد و در این زمینه دو تفاهم نامه با ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور و وزارت کار برای توانمند سازی زنان بهبود یافته امضا شده و در حال اجرا است. مولاوردی با اشاره به دستاورد های دولت در حوزه زنان و خانواده گفت: در چهار چوب اجرای برنامه پنجم توسعه تفاهم نامه های متعددی را با دستگاه های اجرایی امضا کرده ایم و در قالب آن برای توانمند سازی گروه های مختلف زنان از جمله زنان روستایی، سرپرست خانوار، زندانی، ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی و دختران بازمانده از تحصیل اقدامات مهمی اجرا می شود. معاون رئیس جمهور برای شرکت درآئین اختتامیه پنجمین نشست منطقه ای سازمان های مردم نهاد در شمالغرب کشور که امروز در ارومیه برگزار می شود به این شهر سفر کرده است. این نشست با هدف ترویج همکاری شبکه ای و تخصصی بین سازمان های مردم نهاد و دولت در سه سطح دولت با دولت ، دولت با سمن ها و سمن ها با سمن ها از سه شنبه هفته جاری در ارومیه برگزار می شود.


منبع: پژواک ایران
دفاع محسن میردامادی از ماجرای گروگان‌گیری هم‌زمان با تحصیل فرزند با بودجه وزارت خارجه امریکا در نیویورک

تقاطع: محسن میردامادی، از رهبران دانشجویان اشغال‌کننده‌ی سفارت امریکا در تهران، ۳۶ سال بعد از آن ماجرا که به قطع رابطه‌ی دیپلماتیک میان دو کشور منجر شد، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی “اعتماد”، از اقدام خود و گروگان‌گیران سفارت دفاع کرده می‌گوید تنها «اگر این ماجرا در زمان کوتاه‌تری پایان می‌گرفت حتما مناسب‌تر بود».ی‌گوید تنها «اگر این ماجرا در زمان کوتاه‌تری پایان می‌گرفت حتما مناسب‌تر بود».
mehdi-mirdamadi-615x348.jpg


آقای میردامادی که خردادماه امسال، بعد از شش سال حبس از زندان اوین تهران آزاد شد، در پاسخ به این سوال که «آیا به گروگان گرفتن دیپلمات‌های خارجی با حقوق بین‌المل مغایرت نداشت» گفته: «حقوق بین‌الملل زمانی معنا و مفهوم می‌یابد که همه کشور‌ها آن حقوق را در حق یکدیگر رعایت کنند… در حقوق بین‌الملل دخالت در امور داخلی کشور‌ها پذیرفته نیست. ولی اگر امریکایی‌ها آمدند در این کشور یک دولت ملی را سرنگون کردند و حکومت دیکتاتوری شاه را روی کار آوردند و با حمایت‌های نظامی خود آن را حفظ و تثبیت کردند، آیا حقوق بین‌الملل را زیر پا نگذاشتند؟ در چنین شرایطی نباید توقع رعایت آن را در قبال خود داشته باشند. اشغال سفارت امریکا در ایران هم در واقع پاسخی بود به تمام حقوقی که امریکایی‌ها در گذشته در ایران زیرپا گذاشته بودند.»

وی هم‌چنین مدعی شده «از زمان دولت ریگان به بعد هیچ‌گاه دولت‌مردان امریکا گروگان‌گیری را به عنوان عامل حل نشدن مشکلات خود با ایران ذکر نکرده‌اند» بلکه «در سال‌های اخیر مشکلاتی که نسبت به ایران اظهار کرده‌اند مسائلی هم‌چون برنامه هسته‌ای ایران، سلاح‌های کشتارجمعی، سیاست ایران در قبال مساله فلسطین و لبنان و مساله حقوق بشر بوده است».

این ادعای دبیرکل حزب منحل‌شده‌ی “مشارکت” در حالی است که اولین تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران تنها چهار روز پس از اشغال سفارت این کشور در تهران اعمال شد و این تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی، ظرف یک سال شدت یافت که بخش زیادی از آن تا به امروز نیز باقی مانده است.

با این وجود، میردامادی در بخش دیگری از این مصاحبه از آن‌چه «افشای اسناد جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام» یاد می‌شود ابراز پشیمانی کرده و گفته: «با نگاهی نقادانه و منصفانه به آن مساله، به نظر من افشاگری‌ها در مورد افراد، اشتباهی مهم از طرف دانشجویان بود؛ هرچند در آن زمان بنده هم مشابه نوع دوستان دیگر موافق این اقدام بوده‌ام.»

اظهارات تازه‌ی محسن میردامادی در دفاع دوباره از به گروگان گرفتن دیپلمات‌های امریکایی در حالی صورت می‌گیرد که یکی از فرزندان او هم‌اکنون دانشجوی مقطع دکترا در دپارتمان انفورماتیک دانشگاه آلبانی نیویورک در امریکا است.

مهدی میردامادی که در سال ۱۳۸۸ نیز نزدیک به دو هفته را در بازداشت به سر برده بود، مدتی بعد، از طریق پروژه‌‌ای که با بودجه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای دانشجویان محروم از تحصیل ایران راه‌اندازی شده بود، وارد دانشگاه آلبانی نیویورک شد و در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت عمومی این دانشگاه تحصیل کرد.

پیش‌تر نیز گزارش مشابهی درباره‌ی تحصیل و زندگی عیسی هاشمی، فرزند معصومه ابتکار در امریکا در تقاطع منتشر شده بود. خانم ابتکار که سخنگوی اشغال‌کنندگان سفارت امریکا بود، هم‌چون محسن میردامادی، هنوز از آن اقدام دفاع می‌کند.