jeudi 5 novembre 2015

هجوم غافلگیرکننده پلیس آلمان به شبکه ‌قاچاق انسان


پلیس فدرال آلمان در هجومی بزرگ به شبکه ‌پیچیده قاچاق انسان در این کشور ده‌ها خانه را در ایالت‌های مختلف تفتیش و شماری را بازداشت کرد. صدها مامور و نیز واحدهای ویژه پلیس آلمان در این عملیات شرکت داشتند.
بامداد چهارشنبه (۴ نوامبر/۱۳ آبان) ۵۷۰ مامور پلیس هجوم غافلگیرکننده خود به ۲۴ خانه‌مشکوک در شهرهای اسن، گلزن‌کیرشن و هیلدس‌هایم را آغاز کردند. از آنجا که به نظر می‌رسید شماری از قاچاقچیان افراد خطرناکی هستند، در این عملیات از واحدهای ویژه پلیس فدرال آلمان نیز استفاده شد.
گفته می‌شود که این شبکه بین‌المللی از طریق هوایی و بطور غیرقانونی انسان‌ها را از سوریه و لبنان وارد آلمان می‌کرده است. هجوم غافلگیرکننده پلیس به این شبکه بطور همزمان در سه ایالت نوردراین وستفالن، نیدرزاکسن و بادن وورتمبرگ انجام گرفت و ده‌ها خانه از سوی ماموران پلیس بازرسی شد.
۱۷ تن متهم‌اند که در ازای دریافت پول نه تنها سوری‌ها و لبنانی‌ها را غیرقانونی وارد خاک آلمان می‌کرده‌اند، بلکه اوراق هویت نیز جعل می‌کرده‌اند. متهم اصلی مردی ۲۴ ساله است که در شهر اسن آلمان بازداشت شده است. گفته می‌شود که او از ارتباطات گسترده بین‌المللی خود برای تهیه اوراق جعلی استفاده می‌کرده است.
پلیس در جریان تفتیش این خانه‌ها افزون بر گذرنامه‌و اوراق هویت به تعداد زیادی شمشیر، قداره، چاقو، فشنگ برای سلاح‌های کمری و نیز یک دستگاه نشانه‌گیری لیزری برای چنین سلاحی دست یافت.
ده هزار یورو برای هر قاچاق انسان
گفته می‌شود که قاچاقچیان انسان از هر نفر مبلغی تا ۱۰ هزار یورو برای انتقال به آلمان مطالبه می‌کرده‌اند.
این انتقال سپس با اوراق جعلی و از طریق هوایی صورت می‌گرفته است. اوراق جعلی شامل گذرنامه‌ای با اجازه اقامت بوده است. البته در موارد متعددی ماموران کنترل مرزی آلمان متوجه جعلی بودن اسناد شده و از ورود افرادی که با آنها سفر می‌کردند جلوگیری کرده‌اند.
به گزارش رسانه‌ها در یک مورد یک خانواده ده نفره لبنانی که پول نقد کافی هم در اختیار نداشته، مجبور شده چند هفته در کوالالامپور، پایتخت مالزی سر کند. سرانجام با دخالت سازمان ملل و همکاری سفارت آلمان در مالزی، دولت آلمان به دلایل انسان‌دوستانه این خانواده را در خاک خود ‌پذیرفته است.
افراد این خانواده پس از ورود به آلمان در یک فرستنده تلویزیونی عرب‌زبان آشکارا از شیادی و کلاهبرداری باندهای قاچاق انسان انتقاد کردند.
هجوم پلیس آلمان به شبکه قاچاق انسان برپایه تحقیقات دادستانی در شهر هیلدس‌هایم صورت گرفته که در صدد پیگرد قضایی تبهکاری سازمان‌یافته باندهای قاچاق انسان است. مقامات قضایی آلمان اصل را بر این می‌گذارند که افراد زیادی از طریق باندهای قاچاق انسان وارد خاک آلمان می‌شوند.
سرویس اطلاعاتی آلمان (BND) اخیرا هشدار داده بود که شبکه‌ای پیچیده و بین‌المللی از قاچاقچیان انسان در هندوکش افغان‌ها را بطور غیرقانونی وارد آلمان می‌کند. افغان‌ها پس از سوری‌ها دومین گروه بزرگ پناهجویان در آلمان هستند.
سرویس اطلاعاتی آلمان در هشدار خود از شبکه‌ای "کاملا حرفه‌ای" با ساختارهایی سخن گفته که از ترکیه تا یونان و از آنجا تا ایتالیا و فرانسه گسترده است.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire