jeudi 8 janvier 2015

حمله تروریستی به مجله طنز فرانسوی با شعار الله اکبر و فریاد «انتقام پیامبر را گرفتیم»: 32 نفر کشته و زخمی شدند

حمله تروریستی به مجله طنز فرانسوی با شعار الله اکبر و فریاد «انتقام پیامبر را گرفتیم»: 32 نفر کشته و زخمی شدند

دو تن از مهاجمین در این عکس دیده میشوند، این عکس برگرفته از یک ویدئو است، در ویدئو دیده میشود که این دو مهاجم به یک مامور پلیس که پیشتر زخمی شده حمله کرده  و تیرخلاص به او میزنند

ساعت 11:30 امروز به وقت پاریس، سه مرد سیاه پوش در حمله به هفته نامه طنز شارلی ابدو، 12 نفر از جمله چهار کارتونیست این مجله و پلیس را کشتند و بیست نفر را زخمی کرده اند. مهاجمان که سلاح های همچون کلاشنیکف و راکت اندازه به همراه داشته اند در هنگام حمله فریاد الله اکبر سر داده اند و همچنین فریاد زنده اند انتقام پیامبر گرفته شد.
اشاره مهاجمین به کاریکاتورهایی است که مجله شارلی ابدو متناوبا از پیامبر اسلام طی سالهای اخیر منتشر کرده است. مجله شارلی ابدو هفته نامه ای است  همواره با شخصیت های مذهبی و سیاسی شوخی های بی پروایی میکند.
در این تصویر پلیس کشته شده توسط مهاجمین دیده میشود

ویدیویی که در آن دو تن از مهاجمین دیده میشوند، همچنین صدای الله اکبر آنها نیز در ویدئو قابل تشخیص است.

این هفته نامه طی ماه های اخیر کارتون های بسیاری با موضوع گروه جهادگرای دولت اسلامی و رهبر آن ابوبکر بغدادی منتشر کرده بود.
تاکنون هیچ کدام از مهاجمین بازداشت و یا هویتشان مشخص نشده است، هشدار امنیتی در منطقه پاریس در بالاترین شرایط، قرمز اعلام شده و در مقابل بسیاری از رسانه ها، در پاریس نیروهای امنیتی مستقر شده اند.
روجلد یکی از شماره های اخیر شارلی ابدو که در آن پیامبر اسلام به زمان حاضر بازگشته اما توسط یکی از اعضای داعش به جرم کفر در حال سر بریده شدن است


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire