dimanche 21 décembre 2014

ضرب و جرح معدنچی‌ها با قمه،وادار کردن آنها به رقصیدن و ضبط الماس‌ها:این داستان «الماس‌ خونی» است

ضرب و جرح معدنچی‌ها با قمه،وادار کردن آنها به رقصیدن و ضبط الماس‌ها:این داستان «الماس‌ خونی» است


به تازگی ویدئویی بسیار خشونت‌آمیز از حمله گاردهای محافظتی یک معدن الماس در شمال کشور آنگولا به چندین معدنچی غیرقانونی منتشر شده است. این ویدئو توسط یکی دیگر از نگهبانان معدن گرفته شده است. این نگهبان موفق شده این ویدئو را از محوطه بسیار محافظت شده معدن به نحوی خارج کند و آن را در اختیار یکی ناظران ما قرار دهد.
در روزهای آغازین ماه سپتامبر، یکی از کارمندان کمپانی "کی اند پی مینریا"به شکل مخفیانه، ویدئویی از ضرب و شتم خشونت‌آمیز دو معدنچی که به صورت غیرقانونی در حال جستجوی الماس در زمین های متعلق به این کمپانی بودند، تهیه میکند.
در ابتدا نیروهای امنیتی، معدنچی ها را به شدت با قمه مورد ضرب و شتم قرار میدهند و در انتهای ویدئو هم معدنچی ها را با وجود جراحات فراوان به رقصیدن وامیدارند.
هشدار: این ویدئو حاوی تصاویر خشن است


نهایتا این ویدئو به دست یکی از ناظران ما در آنگولا رسیده است.
مارکس دمرس، یک گزارشگر حقوق بشر است که در سال 2011 با انتشار کتابی پیرامون "الماس خون"در آنگولا پرده از 500 پرونده شکنجه و بیش از صد قتل به دست ارتش آنگولا و شرکت های امنیتی خصوصی تنها در دو استان آنگولا ظرف 18 ماه، در تجارت الماس پرده برداشت.
به گفته ناظر ما، این ویدئو نشان میدهد رفتارهای خشونت آمیز شرکت های امنیتی مرتبط با الماس همچنان در آنگولا وجود دارد.
شرکت کننده

صاحبان شرکت‌های امنیتی خصوصی، مقامات رده‌بالای ارتش و پلیس هستند

به گفته دمرس، ناظر ما در آنگولا برخی از ژنرالهای رده بالای ارتش آنگولا که در واقع مالکین شرکت های امنیتی خصوصی هستند، مسوول خشونت های خونین صنعت الماس در این کشورند.

این ویدئو مستقیما از کارکنان کمپانی امنیتی حاضر در معدن به دست من رسیده است. متاسفانه ما اطلاعی از سرنوشت معدنچی های قربانی که در ویدئو دیده میشوند نداریم.
طبق قانون مسوولان معدن باید هر اقدام غیرقانونی کارگران و یا شهروندان را به پلیس منطقه ای گزارش دهند و آنها را به پلیس تسلیم کنند اما این اتفاق در عمل رخ نمیدهد. به این علت که صاحبان شرکت های امنیتی خودشان از اعضای رده بالای ارتش و پلیس هستند. به هر حال اعضای این شرکت های امنیتی از نیروهای ویژه ارتش انتخاب میشوند، آنها بهتر آموزش دیده اند و بهتر تمرین کرده اند،در نتیجه نیروهای ورزیده تری هستند و همچنین از امکانات و تجهیزات بهتری نیز برخوردارند.
نکته مهم آنکه بسیاری از کمپانی ها شیوه بسیار موذیانه ای دارند. آنها در ابتدا اجازه میدهند که معدنچی های غیرقانونی کار خود را انجام دهند و دست به حفاری بزنند، وقتی آنها الماسی پیدا کردند، به سراغ آنها میروند و یا آنها را مورد ضرب و شتم قرار میدهند و یا به راحتی میکشند و الماسها را برمیدارند.
مناطقی که معادن الماس در آنجا قرار دارند از فقیرترین مناطق آنگولا هستند.
دولت وقتی منطقه ای را در اختیار کمپانی های استخراج الماس قرار میدهد، آن منطقه را با تمام روستاهای آن به کمپانی واگذار میکند. کمپانی ها نیز روستاییان را به راحتی از خانه خود بیرون میکنند. بدین شکل مردم هم دیگر نه خانه ای خواهند داشت و نه زمین کشاورزی.
مردم فقیر، فقیرتر شده اند و کشور به همین خاطر پر شده از معدنچی های غیرقانونی که برای تامین نیازهای اولیه زندگی دست به حفاری غیرقانونی میزنند.
بر اساس تجربه و تحقیقات من، اگر شما یک حفار غیرقانونی شوید احتمال اینکه جانتان را در مسیر یافتن الماس از دست بدهید بسیار بیشتر از آن است که شما پولدار شوید. اکثر حفارهای غیرقانونی کشته میشوند، برای کمپانی های بزرگ این افراد ارزشی ندارند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire