vendredi 31 octobre 2014

سازمان ملل متحد: موجی از پیکارجویان خارجی به عراق و سوریه رسیده است

یکی از اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی در خیابان‌های شهر رقه سوریه پرچم آن گروه را در دست دارد
براساس یکی از تازه‌ترین گزارش‌های سازمان ملل متحد، تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار نفر از کشورهای مختلف به سوریه و عراق رفته‌اند تا به نیروهای گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) و دیگر گروه‌های جهادی بپیوندند.
این گزارش به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شده و در آن آمده است که نیروهایی از بیش از ۸۰ کشور مختلف برای پیوستن به گروه‌های پیکارجو به این دو کشور رفته‌اند.
کمیته ویژه‌ای در سازمان ملل متحد که مسائل مربوط به القاعده را بررسی می‌کند، این گزارش را تهیه کرده است و براساس داده‌های آن، هر ماه تقریبا نزدیک به هزار پیکارجو راهی عراق و سوریه می‌شوند.
براساس این گزارش، بیشترین تعداد پیکارجویان خارجی عضو داعش از کشورهای مسلمان هستند، از جمله سه هزار نفر از تونس و دو هزار و ۵۰۰ نفر از عربستان سعودی به این گروه پیوسته‌اند. بزرگ‌ترین گروه پیکارجویانی که از یک کشور غیرمسلمان به داعش و دیگر گروه‌های جهادی عراق و سوریه پیوسته‌اند نیز از اتباع روسیه هستند که تعدادشان نزدیک به ۸۰۰ نفر برآورد شده است.
در این گزارش آمده است که براساس مدارکی روشن، گروه‌های جهادی از روش‌های جدیدی برای ساخت بمب استفاده می‌کنند و رهبران القاعده و داعش نیز با وجود تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، اهداف استراتژیک مشترکی را دنبال می‌کنند.
نیروهای داعش بخش‌هایی از عراق و سوریه را تحت کنترل گرفته‌اند

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire