vendredi 31 octobre 2014

داعش 150 تن از قبیله آلبونمر در استان انبار را اعدام کرد


منابع العربیه در عراق ، روز پنجشنبه 30-10-2014 ازکشف یک گور دسته جمعی در منطقه صحرایی "بوعلی الجاسم" در شمال الرمادی خبر دادند. این مقبره که 200  جسد در آن پیدا شده متعلق به قبیله "البونمر" یکی از قبایل عرب سنی در استان  انبار است  که گفته می شود به دست گروه داعش به قتل رسیدند. گروه داعش به قبایلی که با دولت خلافت اسلامی بیعت نمی کنند، اعلام جنگ داده است. 
قبیله "البونمر" که یکی از قبایل اصیل عرب در غرب استان الانبار عراق  است یکی از قربانیان کشتارهای دسته جمعی داعش شده است .این قبیله زمانی که داعش هنوز از القاعده انشعاب نکرده بود، از مخالفان سرسخت القاعده بوده است. قبل از عشیره "آلبو نمر" در انبار،  قبیله الشعیطات در استان دیر الزور نیز مورد هحوم وحشیانه داعش قرار گرفت وتعداد زیادی از جوانان این قبیله به دست داعش تیرباران شدند.
به گفته منابع امنیتی عراق گروه داعش پس از هفته ها درگیری  با قبیله "آلبونمر"  توانست وارد منطقه "زویه " متعلق به این قبیله شود، تعداد 35 تن از جوانان این قبیله که با نیروهای دولتی عراق همکاری می کردند بازداشت و سپس آنها را اعدام کند. طبق این گزارش گروه داعش  500 خانواده را در منطقه "هیت" محاصره کرده وسپس 46 تن از از مردان منطقه "کوی البکر" را اعدام کرد. این گروه همچنین خانواده های آواره در بیابان انبار که به مدت سه روز در منطقه "الخنزیر"  از کمبود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی رنج می بردند، محاصره کرده و آنها را به قتل عام تهدید کرده است. منابع امنیتی وعشایر عرب غرب انبار  تایید کردند که داعش بیش از 35 تن از فرزندان عشیره "البونمر" را قتل عام کرد. این منابع اذعان داشتند که قتل عام عشایر عرب  آلبونمر و تعدادی از خانواده های آل گعود، که مخالف گروه داعش هستند، دقیقا مانند کشتار ایزدی ها در منطقه کوه سنجار صورت گرفته است. گفتنی است که اعضای قبیله آلبونمر که شاخه ای از عشایر دیلم هستند، به شجاعت و دلاوری در میان عرب های الانبار معروفند، بویژه پس از جنگهای  سال 2006  که این قبیله با سازمان های افراطی مانندالقاعده داشته است .
عشاير البونمر در حال جنگ با داعش
عشایر آلبونمر در حال جنگ با داعش
عشایر عرب البونمر در حال جنگ با داعش


منبع: العربیه

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire