vendredi 3 octobre 2014

شهرام جزایری يكي از بزرگ‌ترین محکومان فساد اقتصادی در ايران، آزاد شد


شهرام جزايري
شهرام جزایری، یکی از بدنام‌ترین متهمان فساد اقتصادی در ایران، که در زمان دستگیری‌اش ۲۹ سال داشت، پس از سپری کردن حکم ۱۱ سال زندان خود روز جمعه، ۱۱ مهرماه، از زندان آزاد شد. یک مقام قضایی که از او نامی برده نشده به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که آقای جزایری پس از «تحمل دوران محکومیت خود» صبح روز جمعه از زندان اوین آزاد شده است. محمود علیزاده طباطبایی، وکیل شهرام جزایری، روز ۲۹ شهریور گفته بود که آقای جزایری «تنها محکوم مالی» در ایران به شمار می‌رود که «به طور کامل رد مال» کرده و تمام بدهی‌های خود را پرداخته است.
شهرام جزایری در آبان‌ماه سال ۱۳۸۰ به دلیل اتهاماتی چون «اخلال در نظام اقتصادی ایران، اخلال در نظام صادراتی، پرداخت رشوه، جعل اسناد و حیف و میل اموال دولتی» دستگیر و به ۲۷ سال زندان محکوم شد.
وی در مراحل بعدی دادگاه در نهایت در تاریخ شش خرداد سال ۸۷ به ۱۱ یازده سال حبس تعزیری، رد مبلغ نزدیک به ۵۰ میلیون دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر این مبلغ و محرومیت از فعالیت‌ بازرگانی در بخش صادرات و واردات و محرومیت از اخذ هر گونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت ده سال محکوم شد.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire