samedi 12 juillet 2014


براساس گزارش‌ها مرضیه رسولی به بند عمومی اوین منتقل شده و برای صبا آذر پیک، از روزنامه‌نگاران نیز کیفرخواست صادر شده است.

مرضیه رسولی، روزنامه‌نگاری که روز سه‌شنبه برای گذراندن دوران حبس خود به زندان اوین مراجعه کرد هم اکنون به بند عمومی منتقل شده است.
اتهامات مرضیه رسولی تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات است.
خانم رسولی که دی ماه سال ۹۰ در منزل خود بازداشت شده بود، اسفند ماه همان سال پس از حدود یک ماه و نیم با تودیع وثیقه آزاد شد.
مرضیه رسولی دومین روزنامه نگاری است که در دو هفته گذشته برای گذراندن حکم خود به اوین فراخوانده می‌شود. پیش از مرضیه رسولی، ریحانه طباطبایی به اوین منتقل شده بود.
در رویدادی دیگر هم ساجده عرب‌سرخی، روزنامه‌نگار و فعال مدنی، برای اجرای حکم حبس خود به زندان اوین احضار شد.
به گزارش «کلمه»، عرب‌سرخی خبر داده که احضاریه اجرای حکم در حالی ارسال شده که هنوز اصل حکم به وی ابلاغ نشده است.
ساجده عرب‌سرخی سال گذشته به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به صورت غیابی به یک سال حبس محکوم شده بود که پس از مراجعت به ایران، در مورد این حکم دادخواست واخواهی داد، اما دادگاه این درخواست را رد کرد و هم‌اکنون دادگاه تجدیدنظر نیز حکم صادر شده را تایید کرده است.
و در رویدادی دیگر هم وکیل صبا آذرپیک از صدور کیفرخواست برای موکلش خبر داد.
محمود علیزاده‌طباطبایی در این باره گفت: برای خانم صبا آذرپیک به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب کیفرخواست صادر شده است.
وی افزود: پس از صدور کیفرخواست پرونده آذرپیک به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده و این شعبه روز دوشنبه ۳۰ تیر را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده است.
علیزاده طباطبایی با بیان این‌که این کیفرخواست در پرونده مربوط به سال ۹۱ صادر شده است، گفت:‌ در پرونده اخیر مربوط به خانم آذرپیک کیفرخواست صادر نشده در حالی که این دو باید با هم تجمیع می‌شدند.
صبا آذرپیک صبح روز هفتم خرداد ۱۳۹۳ توسط نیروهای امنیتی که در دفتر هفته‌نامه تجارت فردا محل کار وی بازداشت شد.
گفتنی است فشار بر روزنامه‌نگاران پس از روی کار آمدن حسن روحانی افزایش یافته و علی‌رغم این مساله، دولت یازدهم هنوز واکنشی به این موضوع نداشته است.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire