dimanche 29 juin 2014


بازداشت و شکنجه‌ کولبران کرد از سوی نیروی انتظامی در ماکو

ژوئن 29, 2014
download (4)در حالیکه نیروهای مرزبانی ایران در ماکو کولبران را مورد تیراندازی و ضرب و شتم قرار داده و ٣ نفر را دستگیر کردند، معاون سیاسی و امنیتی اورمیه از تشدید سرکوب کولبران و کاسبکاران خبر داده است.
به گزارش منابع خبری ، نیروهای انتظامی ایران به سمت گروهی از کولبران کرد در قره‌سو، واقع در شهرستان ماکو، تیراندازی کرده و ضمن ضرب و شتم کولبران، ۳ تن از آنان را بازداشت کردند.تاکنون از محل نگهداری این افراد اطلاعی در دست نیست .
همزمان، فرمانده هنگ مرزی شهرستان مریوان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا از کشف و ضبط آنچه که 537 میلیون ریال ارز قاچاق خواند در نوار مرزی این هنگ خبر داده و گفته مرزبانان این هنگ با جدیت تمام تلاش خود را برای کنترل کامل نوار مرزی بکار خواهند برد.
در همین حال، معاون سیاسی امنیتی استاندار اورمیه اعلام کرد با هرگونه عبور و مرور غیرمجاز از مرزهای استان با شدت تمام برخورد می شود.
علیرضا رادفر به ایرنا گفته افرادی که در معابر غیررسمی اقدام به رفت و آمد کنند بدون تردید با برخورد شدید نیروهای مرزبانی مواجه می شوند.
طبق این گزارش، مبارزه با آنچه که قاچاق مرزی خوانده شده از اولویتهای امسال مسئولان نظامی، انتظامی و مرزبانی اورمیه اعلام شده است.
با وجود اعتراضات بین المللی، طی سالهای گذشته سرکوب وحشیانه کولبران و کاسبکاران و کشتار آنان توسط نیروهای مسلح ایران به شدت افزایش یافته است. سخنان  مقامات ایرانی در واقع دستور و یا چراغ سبزی به نیروهای مرزبانی است تا بدون اینکه تحت تعقیب قرار گیرند به قتل عام شهروندان کرد به بهانه حمل کالای غیرمجاز و عبور و مرور از مرز بپردازند.
سازمان ملل متحد در گزارشهای سالانه خود با اشاره به تبعیضات عمیق اقتصادی ایران علیه کردستان می گوید: بسیاری از شهروندان کرد در عمل راهی جز کولبری و کاسبکاری جهت امرار معاش ندارند. سازمان ملل ضمن محکوم کردن کشتار کولبران از رژیم ایران خواسته که در رفع تبعیضات گامهای اساسی بردارد و امکان اشتغال مردم کرد را فراهم کند.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire