mercredi 13 mai 2015

اعتصاب کارگران «قطار شهری اهواز» به هفدهمین روز رسید

 اعتصاب کارگران «قطار شهری اهواز» به هفدهمین روز رسید
* کارخانه لوله و نورد صفا در بیست و سومین روز اعتصاب


اعتصاب کارگران «قطار شهری اهواز» به هفدهمین روز رسید

 کارگران پروژه عمرانی «قطار شهری اهواز» در هفدهمین روز از آغاز اعتصاب‌شان به دلیل دریافت نکردن چهار ماه حقوق، همچون روز‌های گذشته مقابل درب ورودی کارگاه مرکزی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، کارگران معترض قطار شهری اهواز از بخش‌های حفاری، ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی، ماشین آلات، اجرا، فنی، حراست و... ۴ ماه است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند به همین دلیل از روز یکشنبه (۶ اردیبهشت) حدود ۶۰۰ کارگر پیمانی از مجموع حدود هزار کارگر شاغل در این واحد دست از کار کشیده و هر روز مقابل درب ورودی کارگاه مرکزی تجمع می‌کنند.

کارگران می‌گویند با وجود اعتراضات کارگری هنوز پاسخ روشنی از سوی شرکت پیمانکاری کیسون درباره پرداخت معوقات حقوقی به آنان داده نشده است.

همچنین طبق اظهارات آنان، کارفرما قصد دارد طی سه روز آینده به بهانه تعطیلات کارگاه را به طور کامل تعطیل کند، این در حالی است که سابقه تعطیلی کارگاه در تعطیلات مناسبتی بجز عاشورا و تاسوعا وجود نداشته است.

کارخانه لوله و نورد صفا در بیست و سومین روز اعتصاب

اعتراض صنفی نزدیک به هزار کارگر لوله و نورد صفا در حالی وارد بیست و سومین روز متوالی شده است که در حال حاضر کارخانه تحت کنترل کارگران معترض قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از آنکه صد‌ها کارگر لوله و نورد صفا دیروز (سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت) مقابل ساختمان اداری کارخانه تجمع کردند، تنش بین کارگران و مدیران میانی حاضر در ساختمان بالا گرفت.

کارگران می‌گویند ماموران اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و اداره کار در پی اتفاقات دیروز وارد کارخانه شده و به مدیران تاکید کرده‌اند «تا زمانی که کارخانه به روال عادی بازنگشته است، بدون اجازه کارگران اقدامی نکنند.»

بنابر ادعای منابع کارگری، ماموران دولتی به دلیل طلب میلیاردی کارگران از کارفرمای اصلی کارخانه که هفته‌هاست در بازداشت به سر می‌برد، جانب کارگران را گرفته‌اند.

کارفرما علاوه بر پرداخت نکردن بیش از ۱۶ ماه حق بیمه کارگران به سازمان تامین اجتماعی، حقوق ۴ ماه گذشته را نیز به آن‌ها بدهکار است. همچنین سرمایه صندوق تعاونی کارخانه که بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ارزیابی می‌شود، تاکنون به کارگران بازگردانده نشده است. این صندوق مدت‌ها پیش منحل شده بود.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire