samedi 10 janvier 2015

مسولین زندان رجایی شهر کرج از حضور زندانیان مسیحی در جشن کریسمس و تولد عیسی مسیح جلوگیری کردند که اکثر زندانی های مسیحی دوران محکومیت خود را در زندان رجایی شهر کرج سپری میکنند.
بنا به گزارشات رسیده از فعالین مسیحی داخل ایران به «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» (VOCIR) در روز سه شنبه ۹ دی ماه ۱۳۹۳ ( ٣٠ دسامبر ۲۰۱۴) مراسم جشن بمناسبت تولد عیسی مسیح  از سوی مدیریت واحد فرهنگی و عقیدتی زندان رجایی شهر کرج در داخل زندان  برگزار شد.و به همه زندانیان  اعلام شده بود که برای برگذاری این جشن به  سالن مرکزی زندان مراجعه کنند.
اما لحظاتی یش از برگزاری مراسم  مأموران زندان با احضار   کشیش فرشید فتحی ،  ابراهیم فیروزی ، رسول عبداللهی و سرژیک از ارامنه .به این بهانه که مدیریت اندرزگاه آنان را احضار و باید به دفتر اندرزگاه مراجعه کنند با رفتاری توهین آمیز و زننده از حضور آنان در اين مراسم جلوگيری كردند،همچنین به دلیل نامعلومی از حضور دیگر از زندانیان مسیحی  محبوس در زندان رجایی شهر ممانعت به عمل آمده است.
جمهوری اسلامی همواره مدعی احترام به عقیده  دیگرمذاهب میباشد ولی جز توهین و نقض حقوق شهروندی دیگر باورها را در کارنامه سیاه خود  ندارد. لازم به ذکر میباشد طبق لیست کشورهایی که مسیحیان تحت آزار و اذیت هستند  سازمان درهای باز  (Open Doors)همه ساله در ماه ژانویه ارایه میدهد ایران با دو پله نزول از رتبه نهم به رتبه هفتم لیست پنجاه  کشور مسیحی ستیز قرار دارد.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire