samedi 15 novembre 2014

کانال به کانال به دنبال وطن! هادی خرسندی

کانال به کانال به دنبال وطن! هادی خرسندی

هادی خرسندی
تا هستم و هستی به جهان، ای وطن من/ تو مال منی، مال منی، مال توام من

کانال به کانال به دنبال توام من
با دیشِ دلم در پی کانال توام من
بر درگه هاتبِرد و تِلِستار و یوتِلسَت
ریموت به کف، خسته به دنبال توام من
«بی.بی.سی» و «وی.او.ای» و شهرام همایون!
جوینده ی علاف و بداقبال توام من
در باره ی تو هرچه مقاله رسد و فیلم
خواننده و بیننده ی فعال توام من
پیگیر خبرهای تو هستم به همه حال
یک لحظه کجا بی خبر از حال توام من
روزی اَلفِ اُلفت تو بودم و امروز
دور از تو و دلداده به تو، دال توام من
بر تو نرسد خدمتی از من بجز اینکه
افشاگر حکام قرشمال توام من
مذهب به تو تحمیل شد و طبق احادیث
امروز اسیر خر دجال توام من!
جغرافی اگر در به درم کرده غمم نیست
تا بسته به تاریخ کهنسال توام من
از بهر نوه قصه ی شهنامه بخوانم
تا شیفته ی رستم تو، زال توام من
با عبرتی از تجربه ی تلخ گذشته
دلگرم به آینده ی اطفال توام من
تا هستم و هستی به جهان، ای وطن من
تو مال منی، مال منی، مال توام من
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۲۰ آبان ۹۳ - لندن
فیسبوک هادی خرسندی:

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire