mercredi 13 août 2014

وقتی آهنگ جدید شاهین نجفی، تهیه کننده بی‌بی‌سی را خشمگین می‌کند

تهیه‌کننده بی‌بی‌سی در فیس‌بوک نوشته است: «آن موقع که نیم ساعت جلوی دوربین بی‌بی‌سی نشست، «لخت» نبود که هیچ، سرش را هم با دستاری پوشانده بود. آدم‌ها شرافتمندانه تغییر می‌کنند. و با این تغییرات ناگهانی، هواداران آقای نجفی معلوم نیست که فردا باید با چه ساز او برقصند...»»
انتشار آهنگ جدید انتقادی شاهین نجفی از شبکه «بی‌بی‌سی فارسی»مجددا موجی از انتقاد و تحسین را برانگیخته است. بسیاری معتقدند بی‌بی‌سی فارسی در طول تاریخ، نقشی در فضای سیاسی ایران داشته است. شاهین نجفی در آهنگ خود «راه بی‌بی‌سی» را «به چاه» می‌خواند و بی‌بی‌سی را «گرگ مهربان در پوستین میش» می‌نامد. او همچنین معترض «صدای دولت متبوع انگلیس» است.
یکی از نخستین واکنش‌ها به شاهین نجفی از سوی پناه فرهاد بهمن، تهیه کننده این شبکه است. فرهاد بهمن در فیس‌بوک خود، ضمن انتقاد از شاهین نجفی به خاطر تغییراتش، ضمن اشاره به حضور او در گفتگو با عنایت فانی در بی‌بی‌سی، می‌نویسد: «هواداران آقای نجفی معلوم نیست که فردا باید با چه ساز او برقصند...»
متن کامل پست پناه فرهاد بهمن به شرح زیر است:
آدم‌ها عوض می‌شوند، پوست می‌اندازند، «عاقل» می‌شوند. اگر خود را هنرمند هم بدانی باز از این قاعده مستثنا نیستی. شاهین نجفی که دست‌کم یکی دو ترانه خوب از او سراغ دارم، در ترانه جدیدش بی‌بی‌سی را نواخته. جالب است که در همین یک سالی که از مصاحبه مفصلش با عنایت فانی در برنامه به عبارت دیگر می‌گذرد، دچار یک دگرگونی اساسی بوده. او در این مدت فهمیده که «راه بی‌بی‌سی به چاه است.» و گرنه کدام آدم عاقلی دانسته به «گرگ مهربان در پوستین میش» نزدیک می‌شود؟ واقعا شاهین نحفی را «چه به صدای دولت متبوع انگلیس»؟ البته آن موقع که نیم ساعت جلوی دوربین بی‌بی‌سی نشست، «لخت» نبود که هیچ، سرش را هم با دستاری پوشانده بود. آدم‌ها شرافتمندانه تغییر می‌کنند. و با این تغییرات ناگهانی، هواداران آقای نجفی معلوم نیست که فردا باید با چه ساز او برقصند...
این کامنت با اعتراض‌هایی روی فیس‌بوک این تهیه کننده شبکه دولتی انگلیس روبرو شده‌است.
یکی از کاربران چنین پاسخ داده است: «عزیزم شما هم کارمندی اون‌جا. قراردادت رو تمدید نکنن میری من و تو یا اصلا همشهری پلاس یا یه جای دیگه. نمی‌خواد واسه جایی که کارمندشی فقط، یقه جر بدی.»
یکی دیگر از کاربران نوشته است: «این‌که گفتید "هواداران آقای نجفی معلوم نیست که فردا باید با چه ساز او برقصند" نشان از طرز فکر "مرجع تقلیدی " شما دارد! یعنی فکر می‌کنید ما طرفدار او هستیم و باید به صورت دربست همه افکار و اعمال او را قبول داشته باشیم. ابدا این طور نیست. ما گوش می‌کنیم ببینیم به چه چیز بی بی سی تاخته؟ چرا لخت شده و تمام اعمال و رفتارش را یکی یکی بررسی میکنیم و ممکن است یکی را نقد کنیم و از دیگری تمجید کنیم!» همین کاربر در جایی دیگر می‌گوید: «در ضمن شما که خبرنگار هستید هنوز نمی‌دانید که حضور در یک مصاحبه با یک رسانه در هیچ جای دنیا به معنای قبول کردن منش و سیاست‌های آن رسانه نیست؟ واقعا این را نمی‌دانید؟ این همه آدم مختلف و دیکتاتور و ... با بی بی سی مصاحبه کرده‌اند. این به معنای این نیست که همه آن آدم‌ها بی بی سی را دوست یا قبول دارند.»
یک عضو دیگر فیس‌بوک نوشته است: «آقای فرهادبهمن شما که باید نقد رو بهتر درک کنی، چرا این‌که لخت بود و سربند داشت و ... رو پیش می‌کشی، چه نقدی به این شعر داری؟؟ همشو درست گفته، تازه از خباثت های رسانه‌‌ایی بی بی سی چیزی نگفته که.»
برخی نیز از شاهین نجفی انتقاد کرده‌اند: «شاهین نجفی برای یه عده افسرده فاقد تحلیل منطقی از اوضاع..تبدیل به بت شده...»
یک منتقد دیگر شاهین نجفی گفته: «هاهاها اين نجفي استاد دري وري گفتنه! يك نارسيسيست تمام عي

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire