jeudi 12 avril 2012

فروردين: گزارش فايننشال تايمز از تمهيدات ايران برای خنثي‌سازی تحريم‌ها: فروش نفت با تخفيف‌های ويژه
آفتاب: روزنامه فايننشال تايمز با انتشار گزارشی مدعی شد که ايران در راستای مقابله با تحريم های نفتی غرب ، به خريداران عمده آسيايی خود تخفيف هايی ويژه می دهد.

اين روزنامه در خبری که روز پنج شنبه منتشر کرد به نقل از برخی مقامات صنعت نفت ايران که نامی از آنها به ميان نياورده مدعی شده است که ايران به خريداران عمده نفتی خود در آسيا از جمله هند با ارايه تسهيلات ويژه برای بازپرداخت قيمت نفت ، در تلاش است تا با کم اثر کردن تحريم ها ديگر صادر کنندگان نفتی رقيب خود در اوپک را در جذب مشتريان عمده ايران ناکام گذارد.

بر اساس اين گزارش ايران به برخی از خريداران نفتی خود در آسيا پيشنهاد خريد قسطی نفت ايران با باز پرداخت 6 ماه بعد پول آن را ارايه کرده است .

اين گزارش می افزايد با ارايه اين تسهيلات ايران به خريداران آسيايی اش عملا هر بشکه نفت برای خريداران نفتی ايران در هر ماه رقمی معادل 1.2 دلار تا 1.5 دلار ارزان تر می شود و با ارايه فرصت شش ماهه به خريداران برای پرداخت قيمت نفت وارداتی شان از ايران، اين خريداران در واقع نفت ايران را 7.5 درصد زير قيمت جهانی نفت می خرند.

فايننشال تايمز در ادامه اين گزارش می افزايد با توجه به تحريم های جديد و کاهش واردات نفت ايران از سوی برخی خريداران آسيايی و اروپايي، ايران به دنبال جذب خريداران نفتی جديد است و با ارايه تسهيلات ويژه در صدد است تا برای خريد نفت خود جذابيت های خاص ايجاد کند و بدين ترتيب تحريم های غرب را خنثی نمايد.

به گزارش عصر ايران،‌ فايننشال تايمز در ادامه می نويسد ارايه 6 ماه فرصت به خريداران عمده برای بازپرداخت پول نفت وارداتی شان از ايران در حالی است که ديگر کشورهای فروشنده نفت از جمله عربستان به خريداران خود تنها 30 روز فرصت بازپرداخت می دهند و ايران نيز در اين اواخر به برخی خريداران عمده خود از جمله چين فرصت 90 روزه برای بازپرداخت د
اده بود.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire