vendredi 26 septembre 2014

آلبوم عکس‌های محسن امیراصلانی؛ تیر خلاص اعدام؟

آلبوم عکس‌های محسن امیراصلانی؛ تیر خلاص اعدام؟

محسن امیراصلانی: ... به امام‌تان ایمان نیاوردم... شما سربازان امام زمان نبودید!... این آلبوم خاطرات من است و این سرزمین من است و سرزمین تو...! و اگر این تصاویر را باور نکردی! این صدای من و پیام من است برای تو و هر کس که در این سرزمین آزاده است! آیا کسی هست که مرا یاری رساند؟ آیا کسی هست که ما را یاری رساند؟ / برادر محسن امیراصلانی: من فکر می‌کنم این فیلم به این شتاب‌زدگی سیستم را به اجرای حکم کشاند. جمعه فیلم منتشر شد، دوشنبه او را بردند قرنطینه و سه‌شنبه صبح اعدام کردند.
« ... برادر امیراصلانی دیروز و پس از اعدام برادرش در مصاحبه‌ای کوتاه با "روز" از انتشار فیلمی درباره برادرش سخن می‌گوید که به گفته او به طرزی مشکوک در اینترنت آپلود شده است. او در این مورد که چطور بعد از ۹ سال، یک باره حکم اعدام برادرش به اجرا گذاشته شد، می‌گوید: جمعه همین هفته‌ای که گذشت معلوم نیست از چه طریقی و از چه نهادی و به چه صورتی یک فیلم ۱۰-۱۲ دقیقه‌ای روی اینترنت منتشر شده که عنوان آن آلبوم عکس‌های محسن امیراصلانی است. ما فیلم را نگاه کردیم، یک چیز کاملا خانگی و خیلی خام و کودکانه که در حد تفریح بوده که شرایط جامعه را مورد بررسی قرار داده، البته بحث‌های سیاسی‌تری هم توی آن هست از جمله اشاره به مسائل ۸۸ و مسائل ۶۰. در نهایت هم از بالا تا پایین نظام جمهوری اسلامی را مورد حمله قرار داده. ما نمی‌دانیم این فیلم از سوی چه کسی و از چه طریقی بوده، یک زندانی که امکان مونتاژ و تدوین و.. را ندارد، تازه اینها را هم داشته باشد امکان آپلود کردن روی اینترنت را که ندارد. این فیلم چگونه ساخته شد و چگونه آمد بیرون؟ به نظر ما همین زمینه اقدام عاجل برای اجرای حکم شد. فیلم سیاه‌نمایی از شرایط اجتماعی و شرایط سیاسی دارد و من فکر می‌کنم این فیلم به این شتاب‌زدگی سیستم را به اجرای حکم کشاند.
او می افزاید: جمعه فیلم منتشر شد، دوشنبه او را بردند قرنطینه و سه‌شنبه صبح اعدام کردند. ما این قضیه را به صورت قانونی پیگیری و شکایت خواهیم کرد که مشخص شود چه کسی یا کسانی چنین کردند...»

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire