mardi 8 juillet 2014

" ملت " و " هویت ملی " باعتبار عناصر مشترک و وحدت آفرین آن ــ زبان ؛ فرهنگ ؛ سنن و تاریخ ــ برای مردم یک کشور ارج و اعتبار می یابد و موضوعِ وحدت و وحدت آفرینی میگردد

صــادق زیبا کلام عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و از چهره های باصطلاح روشنفکر در میان اصلاح طلبان در مناظره ای در قزوین گفته است : شما اگر از دانشجویان من سئوال کنید که آقای زیبا کلام ــ تا بحال ــ عید نوروز را بشما تبریک گفته است ؛ یک دانشجوی من نمیگوید که اینگونه است . زیرا از نظر من عید فقط عید قربان و عید فطر است ؛ دو عیدی که رسول الله بزرگ داشته است . شما به صورت تیغ انداخته من نگاه نکنید ؛ من یک موی محمد بن عبدالله را به صد تا کوروش ؛ داریوش ؛ خشایار ؛ تخت جمشید ؛ ایران و گذشته آن نمی دهم ( خبرگزاری فارس ) .
در تاریخ 21 اردیبهشت 1393 هم آیت الله جوادی آملی در جمع اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی میگوید : ما ایرانی هستیم ولی در درجه اول مسلمانیم . وی در ادامه با اشاره به جنگ 8 ساله ایران  و عراق و نقش پرچمهای " یا حسین " ؛ " یا زهرا " و " یا علی " ؛ میگوید : پرچم سه رنگ ما را نجات نداد بلکه عامل پیروزی ما ؛ تمسک به اسلام و اهل بیت بود .
و دو روز قبل از وی هم ؛ یونسی مشاور ارشد حسن روحانی در امور ملیت ها از اساس منکر شد که پرچم سه رنگ و شیر و خورشید نشان ایران یک نماد ملی است و شیر و خورشید آن را به امام اول شیعیان و پیامبر اسلام مربوط دانست ؛ وی گفت :...... عده ای خیال میکردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است . اما اینگونه نیست و شیر نماد حضرت علی و خورشید نماد حضرت محمد است ( 19 اردیبهشت خبرگزاری ایسنا ) .
دشمنی و مخالفت اسلام گرایان ــ سنتی ؛ معتدل و اصلاح طلب ــ با ایران ؛ ایرانی و ارزشها و نمادهای ملی نه امر تازه ای است و نه تعجب برانگیز ؛ خمینی ملعون بنیانگذار این نظام جهل و جور در همان سالهای اول انقلاب ؛ هرگونه توجه و ابراز علاقه به عنصر ملی هویت و بویژه میراث سیاسی و فرهنگی گذشته را نوعی ضدیت با اسلام و جمهوری اسلامی بر شمرد و برای طرفداران خود برای مقابله و سرکوب ایرانیان میهندوست و میهن پرست ؛ سر مشق مشخص نمود .
روح الله خمینی بنیان گزار این نظام پلید در سخنرانی 25 اردیبهشت 1360 کینه و دشمنی خود را با ایران و ایرانیت آشکار کرد و گفت : کسانی که میخواهند ملیت را احیاء کنند در مقابل اسلام ایستاده اند . اسلام آمده است که این حرف های نا مربوط را از بین ببرد ....... افراد ملی به درد ما نمی خورد .... اسلام با ملیّت مخالف است .
قبل از آنهم در زمان تدارک و زمینه چینی کودتای خونین علیه دانشگاههای سراسر کشور با بهانه " انقلاب فرهنگی " ؛ در دیدار با نماینگان مجلس ؛ مخالفت و دشمنی خود را با ایرانِ متمدن و آباد نشان داده و گفته بود : ما دانشگاهی که شعارش این باشد که میخواهیم ایران متمدن و آباد داشته باشیم و ...... نمیخواهیم .
شاید بهمین دلیل بود که مرحوم مهندس بازرگان در سال 68 در آخرین کتاب خود بنام " انقلاب در دو حرکت " به اختلافات خود با خمینی اشاره می کند و مینویسد : فرق من و آقای خمینی این است که از نظر او ؛ ایران باید در خدمت اسلام باشد در حالیکه من میگویم اسلام باید در خدمت ایران باشد .

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire